מדרסי ספורט לטיפול ב"רגל בוערת" (מדרסים לספורטאים, כאבים בכף הרגל)

אם אינכם משתמשים במדרסי ספורט וחשים כאב עז בכף הרגל, שמרגיש כמו דקירות או כוויה, יכול להיות שאתם סובלים מתסמונת "רגל בוערת", הנגרמת בעיקר בגלל לחץ מוגבר על העצבים בכף הרגל. מדרסי ספורט אורטופדים יכולים לפתור את הבעיה ללא צורך בניתוח, ואף למנוע אותה לפני הופעתה. המומחים למדרסים מסבירים.

תסמונת "רגל בוערת" היא בעיה כרונית שכיחה אצל ספורטאים, שעלולה להפריע לרצף האימונים. 
הבעיה מאופיינת בתחושת כאב עז בכרית כף הרגל ולעיתים גם בהקרנה של הכאב לכיוון הבהונות.
היא שכיחה במיוחד אצל רוכבי אופניים ואצנים ונגרמת בעקבות יצירת לחץ רב על קצות העצבים במרכז כף הרגל.
הכאב הופך חזק יותר ככל שהעומס עולה, למשל ברכיבה בעליות תלולות שם מפעיל הרוכב יותר לחץ על הדוושה או בעת ריצה בדרכי שטח משובשות.

תופעת הרגליים הבוערות יכולה להתפתח אצל רוכבים ממספר רב של גורמים, ביניהם לחץ עז המופעל על קצות העצבים הנלחצים לכיוון מסרק כף הרגל, סיבוב יתר של כף הרגל הגורם למתיחה של העצב, או נעל שאינה מותאמת לרגל.

לחץ מוגבר על כרית כף הרגל גורם למתיחת העצב ותחושת גירוי

קצות העצבים ממוקמים בין שתי עצמות מסרק כף הרגל. כשאדם הולך, רץ או מדווש, כף הרגל נעה ופיזור לחץ לא מאוזן עשויים קצות העצבים להימעך או להילחץ תחת ראשי עצמות המסרק. גם בזמן עמידה על הבהונות או בעת קפיצות וניתורים כמו במשחק כדורסל למשל, נגרמת מתיחה של העצבים שעלולה אף היא לגרום לגירוי המורגש כזרם חשמלי ודקירות.

רוכבי אופניים חשופים יותר לתופעת "רגל בוערת" בגלל פיזור לחץ לא אחיד בעת הדיווש, במיוחד אצל רוכבים המשתמשים בדוושות קטנות (קליפסים) ובלי רגליים גדולות. במשטחי דוושות קטנים הלחץ מתרכז בשטח קטן במרכז הרגל ויוצר לחץ ממושך על נמרכז כף הרגל היכן שקצת העצבים נמצאים. אצל רוכבי שטח נוספים גם לחצים משתנים בגלל פני השטח הקופצניים שעשויים להגביר את הכאבים במהירות. 
בנוסף בעת דיווש ממושך ללא ייצוב כף הרגל ישנה סכנה של קריסת כף הרגל בגלל מיקום לא נכון של כף הרגל על הדוושה.
ללא תמיכה של מדרסים יוצרת הדוושה לחץ המוערך את קצות העצבים ולכאב

מדרסי ספורט לטיפול ומניעת "רגל בוערת"

אבחון מוקדם של מבנה כף הרגל ואופי התנועה שלה חיוני על מנת לדעת כיצד הספורטאי מחלק את משקל גופו, ובאילו אזורים משקל הגוף מעמיס על כפות הרגליים. בדיקת  תנועה דינמית DGCA מהווה כלי מתקדם לבחינת חלוקת העומסים ואופי התנועה של כף הרגל בסגנונות הרכיבה השונים ובעת ריצה, הליכה ועמידה. 

הבדיקה מתבצעת ע"י מערכת של 8 סנסורים המוצמדים לרפידת הנעל ומחוברת ל"לוגר" המוצמד לקרסול ואוסף את הנתונים בזמן פעילות אמתית של הספורטאי לקבלת תמונת מצב מדויקת ונאמנה למציאות.
הנתונים נאספים ונשלחים למומחים, רופאים ומתאמי אופניים ובסיום התהליך נבנים מדרסי ספורט ייעודיים לתחום העיסוק של הספורטאי. המדרסים ניתנים להעברה בין נעלים כמו למשל אצל רכבי אופניים הרוכבים גם בכביש וגם בשטח.
את בדיקת האבחון וההתאמה למדרסי ספורט ניתן לעשות בסניפי מריו סנטר ברחבי הארץ בתיאום בטלפון 04-6528546

מדרסי רכיבה SOLESTAR תומכים את מרכז כף הרגל ומפחיתים עומס מקצת העצבים.

מדרסי SOLESTAR לרוכבי אופניים תוכננו במיוחד על מנת לתמוך את מרכז כף הרגל החשוף ללחצים גבוהים ובכך למונע את הרדמות כך הגל ואת תופעת הרגל הבוערת. המדרסים נעשים בהתאמה אישית כאשר בסיס המדרס עשוי מסיבי קרבון מוקשחים המעניקים תמיכה וחיזוק למרכז כף הרגל ומבטיחים זרימת דם תקינה ומניעת קריסה ומעיכה של העצבים כלפי העצם. המדרס עצמו עשוי מפולימרים קלים בעוביים שונים המייצבים את כף הרגל במקומה בזווית הנכונה. מאפיינים אלה מפחיתים את הלחץ על מרכז כף הרגל.

אתם מוזמנים להגיע לבדיקת אבחון והתאמת מדרסים לספורט באחד מסניפי מריו סנטר ברחבי הארץ.
מוקד טלפוני ארצי לתיאום פגישות ייעוץ ואבחון - 04-6528546

לחצנו לנו לייק בדף ה Facebook - קהילת הספורט הרשמית של מריו סנטר עם עדכונים יומיים על מה שמעניין ספורטאים.

2 תגובות:

  1. זה מכוסה על ידי אחת הקופות ???

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ארצי, על חלק מהמדרסים יש החזר כספי תלוי בקופה ובביטוח. צור קשר ונשמח לעזור 04-6528546

      מחק