רכיבה בחורף - 6 טיפים לרכיבות חורף מהנות (מדרסים לספורטאים | מדרסי ספורט)

החורף הישראלי אמנם קצר, אך עם בוא הגשם, הרוח והבוץ הופכת גם רכיבה בסינגלים מוכרים לאתגר של ממש. רכיבת אופניים חורפית יכולה להיות מהנה מאוד אם נערכים אליה נכון, אך יכולה להפוך מהר מאוד לרצף של תקלות לא נעימות כשלא לוקחים בחשבון את השינויים הקיצוניים בתנאי הרכיבה בעונה זו.

כדי שתוכלו לעבור את עונת החורף עם רכיבות מהנות בלבד רצוי לתכנן את הרכיבה מראש ולהיות פחות ספונטניים. לצורך כך, ביקשנו מהחברים מחנות תלתאופן שבזיכרון יעקב לרכז את חמשת הטיפים החשובים ביותר שלהם לרכיבה בחורף.

1. לא לרכוב מיד אחרי הגשם הראשון!
אחרי הגשמים הראשונים האדמה הצמאה אחרי קיץ ארוך, לא מספיקה לספוג את המים ואנחנו נתקעים עם בוץ לא נעים, שעושה נזק לאופניים!

2. לרכוב בדרכים לבנות
או במילים אחרות, לא להתפתות לרדת לדרכים שחורות/שדות או כל דרך שאינכם בטוחים שהיא מהודקת ויציבה מספיק. ניתן להיכנס לסינגלים "חורפיים", כאלה עם אדמה מהודקת ולא בוצית.

3. להצטייד בלבוש חורף מתאים
לבוש חורף אינו בגדר מותרות כשבחוץ הטמפרטורות מקפיאות. השתמשו בערדליים, או כיסוי בהונות, שרוולי רגליים/ברכיים וידיים, גופייה תרמית, חולצת רכיבה ארוכה, ווסט נגד רוח, ולפעמים גם מעיל גשם דק. מתחת לקסדה מומלץ לחבוש כיסוי ראש/אוזניים נושם שמנדף את הזיעה ושומר על הראש מוגן מפני הקור.

4. שטיפה אחרי כל רכיבה
מיד בתום הרכיבה, חשוב לשטוף את האופניים מהבוץ (אם צריך), לייבש את השרשרת ולשמן בשמן אופניים ייעודי! בוץ שישאר צמוד לחלקי האופניים מתקשה ומפריע לתנועת החלקים הנעים ומהווה סכנה בטיחותית, ובכלל, מי אוהב אוהב לראות את האופניים היקרות לו מלוכלכות?

5. לצאת לרכוב!
החורף הוא העונה הכי כיפית בארצנו החמימה והמדברית. תיהנו ממנו כל עוד הוא כאן!

והטיפ שלנו: התכוננו פיזית לרכיבות החורף
רכיבה על אדמה בוצית או ספוגית דורשת יכולת העברת כוח חזקה יותר מהדוושה לגלגלים כדי לשמור על אחיזה של האופניים עם הקרקע. יציבה מאוזנת מעל האופניים משפרת את היכולת לבצע תמרונים בסיבובים חלקים ולמנף את תנועת הרגליים בפידול מאומץ כשהאדמה נכנסת בין החלקים הנעים של האופניים ובמרווחי הצמיגים.

במקרים בהם האופניים והדוושות מותאמים כשורה אך עדיין מורגש חוסר יציבות אנו ממליצים לבדוק גם את פיזור העומסים על כפות הרגליים. 

מה הקשר בעצם?

חלוקת עומסים לא מאוזנת גורמת לגוף לפצות על נקודות העומס ברגל אחת ויוצרות נקודות עומס לא מאוזנות גם ברגל השנייה. צורת המגע הזו עם המשטח, שבמקרה שלנו הוא הפדל, משנה באופן מוחלט את כל אופן היציבה על האופניים.

במקרים רבים, מדרסי רכיבה בהתאמה אישית מפחיתים את העומסים ומאפשרים לחזור לרכוב בתנוחה נכונה ומאוזנת יותר.

תודה לצוות המקצועי של חנות תלתאופן בהכנת המאמר.


החורף פה קצר. תיהנו ממנו כל עוד הוא כאן



אתם מוזמנים להגיע לבדיקת אבחון והתאמת מדרסים לספורט באחד ממרכזי מריו סנטר ברחבי הארץ.
מוקד טלפוני ארצי לתיאום פגישות ייעוץ ואבחון - 04-6528546


לחצנו לנו לייק בדף ה Facebook - קהילת הספורט הרשמית של מריו סנטר עם עדכונים יומיים על מה שמעניין ספורטאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה