מדרסים לספורטאים ׀ מדרסי ספורט - תקשיבו לזה! מוזיקה לריצה

ישנם שלושה גורמים מרכזיים המשפיעים באופן ישיר על רמת הביצועים שלך: אימון נכון, נעליים מתאימות המצוידות עם מדרסים לספורטאים להתאמה מושלמת ורמת המוטיבציה שלך בעת האימון.

גם אם אתם מקצוענים בתחומכם ומצוידים במדרסי ספורט וכל הציוד הדרוש, לפעמים עדיין קשה להשיג את המצרך הכי יקר, והוא ה"דרייב" לקום ולצאת להתאמן, בייחוד בחורף שבחוץ קר.
מוזיקה בעת פעילות גופנית ידועה כיצרנית מוטיבציה וגירוי אצל ספורטאים ויכולה לשפר את ביצועיך הכוללים בכ- 15%.

לפניכם כל מה שצריך לדעת על פעילות גופנית עם המוזיקה (ויש גם הפתעות בסוף)

תתחברו לקצב

במאמר על הקשר בין מוזיקה לשיפור ביצועי הריצה שפורסם ב The Gurdian נכתב;  "מוזיקה היא הסם החוקי לאתלטים", טוען ד"ר קוסטאס קאראגאוריס (Dr. Costas Karageorghis ), מומחה בהשפעות המוזיקה על האימון, באונ' Brunel. בספרו האחרון, "בתוך פסיכולוגית הספורט", הוא טוען שהאזנה למוזיקה בזמן ריצה יכולה להעלות את הביצועים בכ- 15%.

האזנה למוזיקה הנכונה בזמן ריצה או כל פעילות גופנית אחרת מעסיקה אותך ומחדירה מוטיבציה באותו זמן. לכן גם אם אתם רצים לבד בחוץ, או לחלופין רצים על ההליכון במכון הכושר העמוס, מוזיקה מנתקת אותך מהסביבה החיצונית ועוזרת לך להתרכז בריצה ובמקצב הנכון. כך בעצם תפחית את הסיכוי להסחות דעת בזמן האימון וכתוצאה מכך ההספק יעלה.

למוזיקה יש כוח השפעה מנטאלי עצום, היא מלווה אותנו בכל רגע בחיים ואין אדם שלא יוכל לקשר בין רגע מכל תקופה בחייו לשיר מסויים או סגנון מוזיקלי. המוזיקה יכול לעזור לך להמשיך גם כאשר אתה מרגיש שאתה לא מסוגל יותר. מוזיקה היא כמו מאמן אישי שלא צריך לשלם לו כל כך הרבה.
מוזיקה יוצרת השראה ומעודדת אותך לעשות יותר ממה שחשבת שאתה מסוגל ומפחיתה לחצים ומשקעים נפשיים.

ברגע שתשלטו בטכניקת האימון שלכם, ריצה ואימון בליווי מוזיקה תהפוך את האימון למהנה יותר.
חשוב לשים לב שעצמת המוזיקה היא כזו שמאפשרת לך להמשיך לשים לב למתרחש מסביבך, במיוחד בעת ריצה בחוץ.


מוזיקה משפיעה על מצב הרוח ורמת המוטיבציה


האם לרוכבי אופניים מותר לרכוב עם אוזניות?

לרוכבי אופניים אסור ע"פ חוק לרכוב עם אוזניות על אוזניהם, בגלל שרכיבה על אופניים היא נהיגה בכלי רכב לכל דבר. הסכנה היא שהאזנה למוזיקה בעת רכיבה על אופניים עלולה לנתק אותך מהסביבה ולגרום לחוסר תשומת לב לעוברי הדרך, ולתאונה.

תקשיבו למחקרים

גם מחקרים מצביעים שמוזיקה באמת יכולה לשפר את הביצועים. לדוגמה, בשנת 2009 מחקר שנעשה באונ' ליברפול באנגליה על האפקט של מקצבים שונים של מוזיקה על ביצועי רוכבי אופניים.
שניים עשר רוכבים רכבו 25 דקות ברמת קושי אישית בשלושה מועדים שונים כשהם מאזינים למוזיקה פופולרית. בלי שידעו מכך, הקצב של אותה מוזיקה שונה מבדיקה לבדיקה כך שפעם הוא היה בקצב הרגיל, פעם ב-10% יותר מהיר, ובפעם ב-10% איטי יותר מהרגיל בבדיקה האחרונה.

התוצאה הייתה שלאורך 25 הדקות בהם נבדקו הרוכבים, הכוח הממוצע של כולם היה גבוה ב-3.5% כשקצב המוזיקה הואץ, ונמוך ב 10% (!) כאשר הקצב הואט. 

אז ברור שעדיף לרוץ עם מוזיקה מהירה וממריצה, אבל האם לרוץ עם מוזיקה כלשהי עדיף על לרוץ בלי מוזיקה בכלל? כן, לפי מחקר שנעשה באונ' לינקולן באנגליה ב- 2004, בו נבדקו סטודנטים מרימי משקולות "שרירנים" שהתבקשו להתאמן פעם אחת עם מוזיקה "ממריצה" לפי בחירתם ופעם אחת בלי. התוצאה הייתה שהמתאמנים הצליחו להרים ולהחזיק משקלים כבדים יותר ליותר זמן בזמן שהאזינו למוזיקה.


זה בדוק: ריצה עם מוזיקה משפרת את הביצועים

תחברו את האוזניות!

אז אחרי שהבנו שמוזיקה יכולה לעשות לכם ולאימון שלכם רק טוב, כל מה שנישאר זה רק להעביר כמה שירים לנגן או למכשיר הסלולר, לחבר אוזניות ולצאת לרוץ, לרכוב ולהתאמן.
כמו שהבטחנו, הנה מצעד חמשת המומלצים החדשים של מריו סנטר שיכניסו לאימון שלכם הרבה מצב רוח.

חברת מריו סנטר מובילה מעל - 20 שנים בהתאמת מדרסים לספורטאים בשימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
מריו סנטר מלווה את טובי הספורטאים בארץ בדרך לתנועה המושלמת עם צוות אורטוטיסטים מקצועי 
ובהתאמת מדרסי ספורט מתקדמים בהתאמה אישית.


אתם מוזמנים להגיע לבדיקת אבחון והתאמת מדרסים לספורט באחד מסניפי מריו סנטר ברחבי הארץ.
מוקד טלפוני ארצי לתיאום פגישות ייעוץ ואבחון - 04-6528546

הצטרפו לדף ה Facebook - קהילת הספורט הרשמית של מריו סנטר עם עדכונים יומיים על מה שמעניין ספורטאים.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה