מה הקשר בין כדורגל, נקיעות ומדרסים? המומחים למדרסים עונים


מי לא אוהב לשחק כדורגל? אם באופן מקצועי או עם החבר'ה אחרי העבודה. חשבתם פעם מה קורה לכף הרגל בזמן המשחק? למה בסוף המשחק מתחילים לפעמים כאבים בקרסול או בברך?  לכל מי שרוצה להמשיך לשחק וליהנות, כדאי לקרוא את הכתבה הזאת!

כדורגל שומר כבר שנים רבות על מעמדו כספורט הפופולרי בעולם. אנשים רבים נוהגים לשחק כדורגל מספר פעמים בשבוע, אך כפי שהוא משחק מהנה, כדורגל טומן בחובו פציעות רבות.
על אף העובדה שמשחק הכדורגל מתקיים לרוב על משטח רך כמו דשא, נעלי הכדורגל בנויות מסולייה קשיחה שמטרתה אחיזת הקרקע ודחיפה, ואינה בולמת את זעזועי הקרקע כנעלי ריצה או כדורסל.

מבנה נעל הכדורגל צר ונמוך בשל תנועות כף הרגל הרבות המתקיימות בזמן המשחק במהלכים השונים. המבנה הנמוך של הנעל משאיר את הקרסול חשוף לעומסים הרבים המופעלים עליו בזמן משחק. מנח כף הרגל – האופן שבו כף הרגל מונחת בתוך הנעל, משפיע מאוד על מנח הקרסול והברך.

לקיחת מידה למדרסים N.W.B לדני עמוס, ללא נשיאת משקל על ידי הכפפה הפולימרית
המידה מדוייקת ומאפשרת התאמה אנטומית מושלמת של המדרסים לכף הרגל

הפציעה הנפוצה ביותר בקרב שחקני כדורגל מכל הרמות הנה פציעת קרסול. מחקר שנערך באנגליה בקרב שחקני כדורגל, בחן את הפעמים בהן מסובבים השחקנים את הקרסול בזמן משחק. המטרה הייתה להבחין במהלכים השונים המובילים בזמן המשחק לזוויות ולעמוסים על כף הרגל והקרסוליים. המחקר בדק זאת על ידי מערכת סנסורים המזהים את השינויים החלים על כף הרגל במהלך המשחק.

השחקנים התחלקו לשתי קבוצות, בלי מדרסים ועם מדרסים. הקבוצה ששיחקה בלי מדרסים הפעילה עומסים חזקים יותר על הקרסול וכן הוא נטה יותר פנימה במהלכים השונים במשחק.
אצל שחקני הקבוצה ששיחקה עם מדרי כדורגל אשר נבנו בהתאמה למאפייני הנעל, כף הרגל והקרסול הובחן שינוי באזורי העומס לכיוון קשת כף הרגל והנטייה של הקרסול להיכנס פנימה פחתה באופן משמעותי.
השחקנים אף דיווחו על תחושת הקלה באזור הברכיים.

במהלך המשחק מופעלים עומסים אדירים על הקרסול
דני עמוס מחובר למערכת הסנסורים הייחודית העוקבת אחר השינויים

דני עמוס, שוער נבחרת ישראל ואלופת המדינה איתורן קרית שמונה, לוקח חלק במערך המקצועי במריו סנטר. דני לווה בזמן האמונים עם מערכת הסנסורים הייחודית אשר מנתחת את התנועה בזמן אמת ומספקת נתונים מדוייקים על אזורי העומס השונים המופעלים בזמן משחק על ובכף הרגל. על פי נתונים אלו נבנו לדני מדרסי S.B.O המותאמים בצורה אנטומית גם לכף הרגל וגם לנעל הכדורגל.






מריו סנטר - המומחים למדרסים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה