כאבי ברכיים אחרי ספורט? אולי אתם צריכים מדרסי ספורט | מדרסים לספורטאים

אחת הסיבות העיקריות להיווצרות כאבי ברכיים היא מנח כף רגל לא מאוזן.
שימוש במדרסים לספורט יכול למנוע מהכאבים להופיע ולזרז תהליכי ריפוי של כאבים קיימים בברכיים.

כאבי ברכיים הם בעיה ידועה באוכלוסיה ורבים יסבלו מהם בשלב כלשהו בחיים, אך הבעיה הופכת למתסכלת הרבה יותר אצל ספורטאים, שכאב הברכיים עלול להשבית אותם מעיסוק בספורט. גורם עיקרי לכאבי הברכיים הוא מנח כף רגל לא מיוצב וחלוקת עומסים לא מאוזנת. ברוב המקרים, ניתן לטפל במקור הבעיה באופן לא פולשני על ידי התאמת מדרסי ספורט ביומכניים.

כאבי ברכיים כתוצאה מכף רגל לא מאוזנת

כאבי ברכיים עשויים להיגרם ממפרק חלש (פיקות הברך), או בשל כף רגל לא מאוזנת הגורמת ליצירת עומסים על הרצועות והשרירים התומכים את פיקת הברך. אם חשת במהלך או לאחר אימון בנפיחות סביב הברך, "קליקים" מוזרים, קפיצות של הברך או תנועה מוגבלת באזור פיקת הברך, יכול להיות שהבעיה נובעת מכפות הרגליים.

מפרק הברך הוא הגדול ביותר בגוף, והאופן היחיד שבו הוא אמור לתפקד הוא בתנועת "נדנוד" אחורה וקדימה בעת תנועה.
הברך פגיעה לתנועות מצד לצד ולחץ לא מאוזן על הרצועות והשרירים המייצבים אותה.
חוסר איזון ביומכני נובע מכף רגל לא מאוזנת שיוצרת העברת לחץ לא אחידה במעלה הרגל אל הברך, הגורמים לפגיעה בתנועה התקינה של הברך וכתוצאה מכך לנפיחויות, כאבים ומגבלות תנועה.

מלבד העובדה שהרגל צריכה לגעת בקרקע או במשטח מסויים בעת ריצה, הליכה או רכיבת אופניים, ישנה חשיבות לשמירת יציבות מקסימלית של כף הרגל והרגל. הסיבות לחוסר יציבות רבות ועשויות להיגרם מאורך רגליים לא שווה, מפרקים חלשים ו"רגל שטוחה" הגורמים בעיות תפקודיות בעת פעילות גופנית.


פיזור עומסים לא מאוזן מכף הרגל גורם לדלקות וכאבים בברכיים

במקרים רבים ספורטאים אינם מייחסים חשיבות רבה לכאבים או נפיחויות קלות באזור הברכיים מתוך מחשבה שאלו כאבים חולפים הקשורים לתנועה לא טובה או לעייפות זמנית של השרירים, מה שעשוי להיות נכון, אבל גם יכול שלא.

חשוב לזכור: שברגע שאנו חשים כאבים או מבחינים בנפיחויות בברכיים זוהי נורת אזהרה שמשהו לא בסדר ושחייבים לטפל בכך בהקדם, גם אם הדבר כרוך בהפסקה זמנית של פעילות בכלל. הזנחה והתעלמות מהכבאים שהם עדיין קלים, עשויה להגיע למצב בו דלקת מתפשטת ברגע בלתי צפוי ובצורה חמורה. אל תזניחו את כאבי הברכיים.


סיימתם אימון עם כאבי ברכיים? אל תזניחו אותם!

מה עושים?

אבחון מוקדם של מבנה כף הרגל חיוני בכדי לקבוע האם יש צורך במדרסי ספורט. גם אם אינכם סובלים כעת מכאבי ברכיים, אבחון ומניעה מוקדמת של התופעה אפשרית ע"י בדיקה ממוחשבת על העומסים המופעלים של כף הרגל והתאמת מדרסים ביומכנים שתפקידם לייצב את הרגל וליצור התאמה מלאה בין נעל הספורט לכף הרגל.

בדיקת תנועה דינמית  Dynamic Gait Cycle Analysis היא מהכלים המתקדמים ביותר כיום לניתוח העומסים המופעלים על כף הרגל והשלד בזמן אמת וגם בתנאי שטח. הבדיקה מתבצעת בעת אימון אמיתי של הספורטאי על ידי שמונה סנסורים המורכבים בנקודות שונות על רפידת הנעל. הנתונים מועברים ללוגר המולבש על הקרסול ובסיום איסוף הנתונים נשלחים כפלט למחשב. המערכת מאפשרת לאנשי מקצוע ורופאים להתאים את מדרסי הספורט לסוג הפעילות הספורטיבית של הנבדק ולנעלי הספורט השונות.

מדרסי ספורט נועדו לאזן את כפות הרגליים ולהביא למנח כף רגל יציב ולחלוקת עומסים אופטימלית. רבים מכאבי הברכיים המורגשים אצל ספורטאים במהלך ואחרי אימון יכולים להימנע עוד לפני הופעתם, וכן להיעלם תוך זמן קצר על ידי שימוש במדרסי ספורט תוך שילוב תרגילי גמישות על פי הצורך במקרים קשים יותר בהם נגרם נזק מפעילות ממושכת ללא מדרסים וטיפול מונע.

בדיקת אבחון והתאמה למדרסי ספורט ניתן לבצע באחד מסניפי מריו סנטר ברחבי הארץ.
מוקד טלפוני ארצי לתיאום בדיקות ייעוץ ואבחון – 04-6528546


לחצו לייק בדף ה Facebook – קהילת הספורט הרשמית של מריו סנטר עם עדכונים יומיים על מה שמעניין חובבי ספורט.






תגובה 1:

  1. שלום, מה לגבי נעלי אפוס? http://knee-pain.directinfo.co.il
    נשמע מעניין אבל אני סקפטי לגביו. אשמח לדעת האם הטיפול דומה לטיפול במדרסים?

    השבמחק